poniedziałek, 27 czerwca 2016

Zasady gry w Dixit

 Czym jest Dixit?
    Każdy kto miał styczność z planszówkami, zdziwi się formą w jakiej wystepuje "Dixit". Do zabawy zapraszają nas rysunki na kartach, zamieszczona bardzo krótka historia i drewniane pionki w postaci króliczków, które wyznaczają ilość naszych punktów. Gra jest dla wszystkich, którzy lubią odrobinę tajemniczości i chcą popracować trochę nad umiejętnością myślenia poprzez łączenie wskazówek i skojarzeń. Gra jest typową rozgrywką na imprezę, jest gwarancją dużej ilości śmiechu i świetnej zabawy. Ilość punktów nie jest tutaj tak naprawdę istotna, najważniejsze są wskazówki i ich odgadywanie, co daje najwięcej frajdy.
    Dixit mieści się w małym opakowaniu, więc można je zabrać wszędzie. Gra posiada ciekawe dodatki, tak więc nie da się nią szybko znudzić.
   
    Zasady gry w Dixit:
    a) Zawartość pudełka:
        - plansza punktacji
        - 84 karty z obrazkami
        - 12 tabliczek do głodowania
        - 24 znaczniki do głosowania
        - 12 drewnianych króliczków
        - instrukcja
    b) Przygotowanie do gry:
    Planszę należy rozłożyć na środku stołu. Każdy z graczy dostaję tabliczkę do głosowania i króliczka w wybranym kolorze. Króliczka stawia się na polu o numerze "0" na planszy punktacji. Z pośród talii 84 kart, każdy z graczy otrzymuje 6.
    c) Gra:
    - narrator - w każdej rundzie, jeden z graczy przybiera postać narratora. Wybiera jedną ze swoich kart i głośno ją opisuje. Opis musi być związany z obrazkiem jaki znajduje się na karcie. (Gdy zaczynamy grę, narratorem zostaje osoba, która pierwsza wymyśli skojarzenie do jednej ze swoich kart i podzieli się z tym graczami).
    - karty dla narratora - wszyscy gracze, wybierają po jednej ze swoich kart, która ich zdaniem najlepiej pasuje do opisu podanego przez narratora. Nikt nie pokazuje sobie wzajemnie kart. Jest to zabronione. Narrator zbiera podane mu karty, łączy ze swoją kartą, tasuje je, a następnie rozkłada na stole w przypadkowej kolejności na polach od 1 do 12.
    - głosowanie na kartę narratora - gracze muszą odnaleźć pośród leżących kart tą, którą na samym początku opisał narrator. Wszyscy głosują na jedną kartę, tą która ich zdaniem należy do narratora.
    Przykład: Gracz uważa, że na polu numer 3 leży karta należąca do narratora, kładzie znaczkik na polu numer trzy na swojej tabliczce do oddawania głosów. Gdy głosowanie kończy się, każdy z graczy zdradza swój typ. Dopiero później narrator mówi, która karta była jego.
    d) Punkty:
    - jeżeli wszyscy gracze wskazali kartę, która należała do narratora, lub żaden z graczy jej nie odgadnął, narrator pozostaje bez punktów, a wszyscy gracze dostają po 2 punkty
    - 3 punkty otrzymuje narrator i gracze, którzy odgadli kartę narratora
    - wszyscy gracze (oprócz narratora), na których kartę zagłosowano dostają po 1 punkcie.
    e) Koniec Gry
    Gra kończy się w momencie gdy jednemu lub większej ilości graczy uda się przekroczyć limit 30 punktów. Gracz posiadający najwięcej punktów jest zwycięzcą całej rozgrywki.

2 komentarze:

  1. Wspaniała recenzja. Czy jest gdzieś dobra księgarnia religijna gdzie można kupić tę pozycję?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe na ile jest on tak naprawdę barwny a na ile przyjmuje taką pozę. Autobiografie raczej kupię i przeczytam żeby się o tym przekonać :)

    Zajrzyjcie także do mnie i zapoznajcie się z moją twórczością.

    OdpowiedzUsuń